​11 храни, които ще ви подмладят

​11 храни, които ще ви подмладят

​11 храни, които ще ви подмладят

Сварете вода сега и ще ви кажем как да я използвате след минута.

1. Киви

Една от най-важните роли на витамин С е да произвежда колаген, който поддържа еластичността на кожата. Производството на колаген в организма с годините спада и в последствие започват да се появяват бръчки. Едно киви съдържа 140 % процента от нужната дневна доза витамин C.

2. Сьомга

Сьомгата е известна с високото си съдържание на омега-3 мастни киселини, които намаляват възпалението на кожата. Други вещества в сьомгата като витамин D и различни антиоксиданти намаляват риска от рак на кожата и помагат в борбата с акнето.

3. Домати

Доматите съдържат ликопен – пигмент, който се намира в кожата. Макар и да не може да замести слънцезащитния крем, той играе жизеноважна роля в предпазването на кожата от ултравиолетовите лъчи.

4. Чушки

Чушките са изключително богати на витамин С, който поддържа кожата и я запазва по-млада. Витамин С подсилва имунната система, затова добавянето на чушката в салата или в сандвич е от голяма полза, особено през зимата.

5. Всички видове зелена салата

Тези зеленчуци са пълни с лутеин и зеаксантин, които играят важна роля в защитата и хидратирането на кожата. Могат да се консумират както в салата, така и под формата на смуути.

6. Гъби

Гъбите съдържат селений, който предпазва кожата от слънчево изгаряне. Могат да се консумират като гарнитура на месо, а също и в супа.

7. Миди

Мидите съдържат цинк, който също защитава клетките на кожата от увреждания в дългосрочен план. Освен това те съдържат много протеин в себе си и малко мазнини.

8. Ягоди

Ягодите съдържат витамин C и флавоноиди, които поддържат кожата здрава и стегната. Най-хубавото е, че те запазват полезните си вещества, когато се замразят. Благодарение на това ще можете да ги консумирате през цялата година.

9. Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки и ядките съдържат витамин Е, който придава на кожата здрав и поддържан вид. Витамин Е намалява и риска от сърдечно съдови заболявания.

10. Манго

Мангото съдържа бета-каротен, който помага на кожата да се възстановява и предотвратява появата на бръчки. Високото съдържание на витамин А в екзотичния плод пък защитава кожата.

11. Яйца

Яйцата съдържат лутеин, който хидратира кожата. Могат да се консумират във всичките им форми – можете да ги поставите дори и в сандвича си.

Споделете тази публикация


Току-що добавихте този продукт в количката: