​Всичко, което трябва да знаете за пилешките гърди

​Всичко, което трябва да знаете за пилешките гърди

​Всичко, което трябва да знаете за пилешките гърди

Пилешките гърди без кожа са съществена част от почти всеки план за здравословно хранене – при това напълно основано. В днешния материал ще Ви запознаем с всичко, което трябва да знаете за тях и как да ги приготвите по два различни начина.

Пилешките гърди са невероятен източник на протеин, почти не съдържат наситени мазнини и са богати на антиоксиданти и хранителни вещества.

Хранителни факти за пилешките гърди (за 100 грама месо на грил)

– 128 калории

– 2.7 грама мазнини

– 0.8 грама наситени мазнини

– 88 милиграма холестерол

– 26 грама протеин

– 0.983 милиграма B6

– 0.38 милиграма желязо

– 28.9 милиграма магнезий

– 219.3 милиграма фосфор

– 332.35 милиграма калий

– 0,77 милиграма цинк

Пилешките гърди по-здравословни ли са от другите части на пилето?

Пилешките гърди са частта от птицата с най-малко наситени мазнини – приблизително грам и половина за сто грама. Също така те имат и повече протеин, отколкото бутчетата. Гърдите съдържат повече желязо от останалите части.

Бутчетата и крилцата разполагат с почти двойно повече калории – при това без да броим кожата.

Всяко пилешко месо без кожа е добър източник на протеин, като успоредно с това съдържа и много по-малко наситени мазнини от повечето червени и преработени меса.  Препоръчително е обаче да се избягва не особено здравословния вариант със запържването на месото.

Какви полезни вещества съдържат пилешките гърди?

Пилешките гърди са добър източник на веществото холин. Той е важен за паметта, настроението и нормалното функциониране на нервната система. Холинът също така защитава и от мастна болест на черния дроб.

Има ли разлика между прясното и замразеното месо?

Прясното месо е винаги по-добрият избор из между двете. При замразяване се губят част от полезните вещества, но това не означава, че замразеното месо е негодно за ядене.

Рецепти

Пилешки гърди на тиган

1.Вземете пилешките гърди и ги начукайте. По този начин ще предотвратите неравното изпичане и сготвяне.

2. Добавете щипка сол и щипка пипер върху месото.

3. Сложете една супена лъжица олио върху тигана, разнесете и загрейте.

4. Поставете гърдите на тигана и ги гответе между 4 и 6 минути на средно високи градуси

5. Намалете котлона на средни градуси за между 6 и 8 минути

Хрупкави пилешки гърди с чесън, кашкавал и пармезан

Продукти:

– 8 бр пилешки гърди без кост
– ½ чаша масло
– 4 скилидки чесън
– ¾ чаша суха галета
– ½ чаша прясно настърган пармезан
– 1 и ½ чаши настърган кашкавал
– ¼ чаена лъжичка чедър, настърган
– 1 щипка сушен магданоз
– ¼ чаена лъжичка риган
– ¼ чаена лъжичка черен пипер
– 1/8 чаена лъжичка сол

Приготвяне:

1. Загрейте фурната на 180 градуса. Разтопете маслото в тенджера на слаб огън. Запържете намачкания чесън за 5 минути.

2. В плитка купа смесете галетата, сирената, магданоза, ригана, пипера и солта.

3. Потопете всяка от пилешките гърди в сместа, така че да покрие плътно. След това натиснете плътно в средината на филия хляб, за да попие излишното количество марината.

4. Подредете пилешките гърди в намазнена тавичка за печене и печете в загрята фурна за около 30 минути.

Споделете тази публикация


You've just added this product to the cart: