​Всичко, което трябва да знаете за яйцата

​Всичко, което трябва да знаете за яйцата

Яйцата са един от най-добрите източници на протеин. Те съдържат в себе си вещества като витамин А, Витамин D, витамин B12 и холин. Също така не са особено скъпи, но това, което ги прави толкова специални е именно техния белтък!

Хранителни факти за едно яйце

– 72 калории

– 0 грама въглехидрати

– 6 грама протеин

– 5 грама мазнини

– 1.5 грама наситени мазнини

– 0 грама фибри

– 0 грама захaр

– 69 милиграма калий

– 6 милиграма магнезий

– 28 милиграма калций

– 0.8 милиграма желязо

– 99 милиграма фосфор

– 0.08 милиграма витамин B6

– 0.45 микрограма витамин B12

– 270 единици витамин А

– 41 единици витамин D

Ползи за здравето от яйцата

Яйцата съдържат холин – той е полезен за паметта и настроението. Прием на холин под каквато и да е форма по време на бременност подпомага развитието на мозъка при плода. Две яйца съдържат 50 процента от препоръчителната доза холин за една бременна жена.

Витамин B12 пък помага за образуването на червени кръвни телца и поддържа функцията на нервната система. Тъй като този витамин се среща предимно в животински продукти, яйцата могат да ви осигурят количеството B12, от което се нуждаете – изключително подходящо е за вегетарианците.

По-лесен контрол над теглото

Редица проучвания са доказали, че богатите на протеин храни засищат за по-дълго. Протеинът в яйцата също така идва с по-нисък процент мазнини, спрямо червеното месо и пилето.

Понижен риск от заболявания

Лутеин и зеаксантин – две вещества, които се срещат в яйцата – помагат за поддържането на добро здраве на очите.

По-здрави кости

Яйцата са един от малкото естествени източници на витамин D, който подпомага абсорбирането на калции, поддържа костите здрави и намалява възпалението.

Често задавани въпроси за яйцата:

Яйцата добър източник на протеин ли са?

Да! Яйцата съдържат всички важни аминокиселини, важни за възстановяването на мускулите и сухожилията в тялото. В едно средно голямо яйце се съдържа между 5 и 8 грама протеин.

Кафявите яйца по-здравословни ли са от белите?

Не! Цветът на яйцето не индикира нито качество, нито количеството полезни вещества, нито дори вкуса. Различните видове кокошки снасят различен вид яйца. Тези с бели пера снасят бели яйца а тези с кафяви пера – кафяви яйца. Разликата в цената на яйцата се дължи на това, че „кафявите“ кокошки са по-големи и съответно по-скъпи за гледане.

Трябва ли да ядем само белтъка?

Не! Повечето от полезните вещества в яйцето се съдържат именно в жълтъка – 40 процента от протеина се намира там.

Колко често мога да ям яйца?

Проучванията сочат, че изяждането на едно до две яйца на ден не оказва никакво негативно влияние върху организма в дългосрочен план.

Споделете тази публикация


Току-що добавихте този продукт в количката: